dotcombusiness

Groei drijft H.K. Electric en Dotcombusiness in elkaars armen

H.K. Electric

Robin van Heek is directeur van H.K. Electric in Hedel, importeur van elektrotechnische producten. “We leveren uitsluitend aan de groothandel: van een Technische Unie tot de typische familiebedrijven. Voor negentig procent importeren we vanuit Europa. Onze onderneming bestaat een kwart eeuw en er werken achttien mensen”, aldus Van Heek. Hij nam H.K., samen met enkele compagnons, over in 2000. Er werkte toen een handvol mensen. De groei sindsdien is dus aanzienlijk geweest. Sinds die tijd is ook hard gewerkt aan een zo uitgekiend mogelijk productgamma.

Duurzaamheid

Diezelfde groei is, zoals gezegd, een belangrijke reden geweest voor de contacten tussen H.K. Electric en Dotcombusiness. “We werken hier met meerdere automatiseringssystemen”, legt Robin van Heek uit. “Onze bestaande relatie met een (grotere) automatiseerder werd echter afstandelijker. Slechtere support met hoge kosten, contact over vele schijven en dus moeilijker om afspraken nageleefd te krijgen. Dit bedrijf is voor zijn ERP bedrijfssoftware goed onderlegd, maar de kennis van de hardware begon tekort te schieten. En juist dáár moest wat gebeuren, omdat onze servers tegen de capaciteitsgrens begonnen te komen. Onze aanbieder stelde voor om nog eenzelfde server aan de al bestaande drie te koppelen en stap voor stap de oude te vervangen, maar daar voelden we weinig voor.”

Via het zakelijk netwerk kwam Robin van Heek in contact met Luuk van den Berg. “Onze nieuwe relatie is er één waarin snel geschakeld kan worden. Dotcombusiness heeft met acht medewerkers een beperkte grootte en reageert alert. Luuk heeft ons een virtuele server (3 in 1) bezorgd. Dat scheelt in de onderhoudskosten in principe met een factor vier. Het systeem is nu veel efficiënter ingericht: in plaats van dat we voorheen drie bestelautootjes hadden waar er nog weer eentje bij zou komen, hebben we nu één vrachtwagen. Ook voor de duurzaamheid is dit uiteraard beter.”

Capaciteit beter benutten

Luuk van den Berg begrijpt de redenering. In de huidige conjunctuur zijn bedrijven immers doorlopend op zoek naar mogelijkheden om kosten te verlagen. “Dit kan onder meer door servercapaciteit beter te benutten. Waar vroeger meerdere servers ingezet moesten worden, kunnen we het nu af met eentje. “Dat geeft besparing op je systeembeheerkosten, maar zeker ook op energie.”

Het duurzaamheidsaspect krijgt nog meer invulling met desktop-virtualisatie: het centraliseren van je processorkracht. “In een dergelijke situatie hebben bedrijven hun server en werkstations niet langer zelf in huis; ze nemen eenvoudig de functionaliteit af. Werkstations gaan online, bijvoorbeeld voor een vast bedrag per maand. Geen onverwachte kosten, er is altijd back-up en een eventuele ‘downtijd’ is minimaal.”

Support

Dotcombusiness heeft er voor gekozen haar helpesk tijdens kantooruren constant te bemannen om haar relaties de optimale ondersteuning te bieden die mogelijk is. Desgewenst zijn deze tijden uit te breiden tot maximaal 24 uur per dag en 7 dagen per week. Om zo efficiënt mogelijk te werken is het noodzakelijk dat wij uw werkplekken digitaal over kunnen nemen. Dit voorkomt dat wij onnodig tijd en geld verspillen door bij u op locatie het probleem te moeten komen verhelpen. Snelheid is meer dan ooit geëist indien er zich een storing voordoet.

Wij hebben hiervoor dan ook een betrouwbare en beveiligde tool beschikbaar, ISL Light waarmee wij via een eenmalig geldige code uw werkplek overnemen waarvoor u zelf toestemming verleent en die ook weer door u zelf verbroken wordt. Deze code is net als bij het betalingsverkeer van de bank altijd maar één keer geldig. U hoeft zich dan ook geen zorgen te maken dat wij inbreken op uw systeem zonder dat u daarvan op de hoogte bent.