dotcombusiness

Afstand is geen issue

van Oort Groep BanjoLux

De wortels van Van Oort voeren terug tot 1928. En waar de huidige directeuren beiden affiniteit hebben met automatisering, kunnen we stellen dat de onderneming altijd al voorop heeft gelopen op dit vlak. Wat te denken van een boekhoudmachine met ponskaarten, al vele decennia geleden? En nu nog wordt er veel door beide heren uitgeknobbeld. “Als we het niet meer weten, schakelen we Dotcombusiness in”, glimlacht Antoine van Oort, die verantwoordelijk is voor BouwOort. Luuk van den Berg van Dotcombusiness knikt instemmend: “Daar zijn we dan ook voor…”

Omstreeks 2003 kwam de Van Oort Groep in contact met Dotcombusiness. Reden was de automatisering van de betoncentrales. “In Lithoijen was toen geen adsl-verbinding mogelijk, dus hebben we gebruik gemaakt van de hoogte van de installatie. Met een draadloze verbinding konden we beide netwerken op hoge snelheid koppelen”, aldus Luuk van den Berg. “Vervolgens werden servers geplaatst in Lithoijen en Heesch. Op Aruba kwam in 2006 een server te staan. Deze werd hier klaar gemaakt, verscheept en vervolgens op locatie aangesloten. Vanaf hier vindt sindsdien het volledige beheer plaats, inclusief onderhoud op de SAP Business One ERP-software.” De twee productielocaties van BouwOort zijn zwaar geautomatiseerd. Ze mogen niet stilvallen. “Daarvoor is er een backup-systeem, maar mocht onverhoopt iets niet goed lopen, dan kan ik Dotcombusiness heel gericht informeren. Voor deze locaties is het prettig dat we fysiek dicht bij elkaar zitten. Sterker, dat is voor ons een vereiste. Immers, beton wordt hard als we stilstaan. We moeten dus altijd snel kunnen schakelen”, stelt Antoine van Oort.

De laatste ontwikkelingen betreffen de verbindingen en het VoIP-verkeer, zodat wij een flinke besparing in onze telefoniekosten realiseren. Ook daarin is Dotcombusiness onze partner.” Nieuwe generatie servers Broer Hans van Oort vervolgt: “Ook in onze groothandel in Heesch zijn de processen in hoge mate geautomatiseerd, met aansluitingen voor thuiswerken. Op Aruba hebben we een showroom in tegels en sanitair. Daarmee richten we ons op de hotel- en appartementenbouw op het eiland. Met Aruba hebben we een realtime verbinding. Wat wij hier op het scherm zien, is daar tegelijkertijd ook zichtbaar.” Dotcombusiness en Van Oort Groep denken voortdurend na over de toekomst.

“In de huidige conjunctuur zoeken bedrijven doorlopend naar kostenverlaging”, weet Luuk van den Berg. “Bijvoorbeeld door servercapaciteit beter te benutten. De behoefte om voor de automatisering het oude groothandelspakket los te laten en alles over te zetten naar Exact, heeft de recente servermigratie in gang gezet. Er staat nu de nieuwste generatie hard- en software. We draaien bewust op eigen servers; niet via een extern datacenter. Het betekent wel dat je servers, firewalls en dergelijke goed in orde moeten zijn…” “Daar hebben we Dotcom voor”, zegt Antoine van Oort. “Daarnaast is hun 24-uurs bereikbaarheid onze garantie voor zorgeloos werken.”

Support

Dotcombusiness heeft er voor gekozen haar helpesk tijdens kantooruren constant te bemannen om haar relaties de optimale ondersteuning te bieden die mogelijk is. Desgewenst zijn deze tijden uit te breiden tot maximaal 24 uur per dag en 7 dagen per week. Om zo efficiënt mogelijk te werken is het noodzakelijk dat wij uw werkplekken digitaal over kunnen nemen. Dit voorkomt dat wij onnodig tijd en geld verspillen door bij u op locatie het probleem te moeten komen verhelpen. Snelheid is meer dan ooit geëist indien er zich een storing voordoet.

Wij hebben hiervoor dan ook een betrouwbare en beveiligde tool beschikbaar, ISL Light waarmee wij via een eenmalig geldige code uw werkplek overnemen waarvoor u zelf toestemming verleent en die ook weer door u zelf verbroken wordt. Deze code is net als bij het betalingsverkeer van de bank altijd maar één keer geldig. U hoeft zich dan ook geen zorgen te maken dat wij inbreken op uw systeem zonder dat u daarvan op de hoogte bent.